Dag 3 Los Olivares/Moclin/ Alcala la Real 25 km - Reisverslag uit Alcalá la Real, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu Dag 3 Los Olivares/Moclin/ Alcala la Real 25 km - Reisverslag uit Alcalá la Real, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 3 Los Olivares/Moclin/ Alcala la Real 25 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

21 Mei 2014 | Spanje, Alcalá la Real

Gisteravond nog een rondje gewandeld door het dorp en een bibliotheek ontdekt waar ze Wifi hadden. Het functioneert !!!!!Niet voor niets slepen we een mini Ipad mee met toetsenbord en worden de foto's van de Iphone direct bij Wifi ontvangst hierop geladen waardoor we alles kunnen knippen en plakken via Pages op onze site. Vind best dat wij oudjes dat goed doen!!! Na de bibliotheek een barretje opgezocht en wat bestelde de dames: 2 x warme melk, volgens mij dachten die Spanjaarden dat we gestoord waren, maar ja wij hadden er zin in en om 21,30 lagen we in de mand.
Vanmorgen uitslapen tot..... 6.30 uur het is hier namelijk nog stikdonker en eerder opstaan heeft dus geen zin daar we de gele pijltjes niet kunnen zien. Om 7.00 uur waren we in de bar maar helaas geen tostado of bocadillo , hij had gewoon geen brood. Leanne wilde toch wel een bakkie maar mijn maagje vindt dat niet zo fijn. De oude mannetjes in de kroeg ( zaten al aan de alcohol) zeiden dat we er minimaal 2 uur over zouden doen om naar Moclin te komen maar wij hebben dat toch in 45 minuten gedaan met regenponcho en al. Helaas zijn we ergens bij het afdalen in de fout gegaan en hebben ons volledig verlopen. Het regende dat het goot en tijdens het lopen door de olijfbomen plantage bleef er enorm veel leem aan de schoenen hangen zodat we ons net zo'n tuimelclowntje voelde.Onze halfhoge schoenen werden gewoon uitgetrokken. Ergens in de hoogte zagen we een auto rijden, dus die richting maar op. Helaas zijn Spanjaarden bang voor vrouwen in regenponcho's en pas toen ik zo ongeveer voor een auto ging liggen stopte hij. Deze man wilde ons wel een stuk meenemen tot de splitsing Granada/ Alcala la Real, maar wij stoeren vrouwen wilde WANDELEN. Foute beslissing want het was nog een klere eind naar die splitsing en we haddden het inmiddels stervens koud. Opeens kwam er weer een bestelbusje, toen wij deze oudere heer aanhielden konden we gelukkig instappen, Het eerste wat hij ons gaf was een handvol snoepjes, de verwarming ging omhoog en hij vond dat wij bij zo'n honde weer echt niet konden wandelen en dus ging hij ons helemaal ( 18 km ) brengen naar de plaats waar we moesten zijn. Hij moest zelf naar Granada, helemaal de andere kant op. Aangekomen in Alcala la Real maakte hij heel elegant de deur voor ons open, wenste ons een goede reis en wilde wel effe een paar afscheidszoen. Hij rook heerlijk dus dat vonden wij niet zo erg!!! Inmiddels was het 10.00 uur en schoven wij een bar naar binnen waar we heerlijke koffie met warm brood en als 2e ronde warme chocomel met churros namen. Leanne was zo nat dat ze op het toilet toch maar even haar shirtje verwisselde. We hadden een goed adres van een soort Hostal en dat was prima. Om de beurt lekker in het mini badje gelegen effe gedut, heerlijk gegeten en daar gingen de dames weer het stadje verkennen. Whaaaaaw een waanzinnig mooi Castello op de top van de heuvel. Kaartjes gekocht en zelden zo'n mooie gerestaureerde opgravingen gezien. Vooral de combinatie met oudheid, glazen vloeren, Cortensstaal, prachtig .Om 16.00 uur was er een film in de oude Kathedraal in het spaans en aan de zijkant in het engels. Opeens kwam de gids naar ons toe en sjouwde met ons de bank naar de zijkant zodat we alles in 1 blik konden zien.
Lichten uit, muziek begon te spelen en daar zaten wij alleen in deze prachtige omgeving. We werden er helemaal emotioneel van. Na de torens, de ijskelder, de bodega bezichtigd te hebben zijn we weer afgedwaald naar het oude centrum waar we effe moesten zoeken naar een terras in de zon !!! Opeens kwam het Oostenrijkse koppel uit Kufstein Thomas en Marietta voorbij. Samen nog lekker geborreld en ervaringen over de Camino's uitgewisseld en ook zij zaten bij ons in de Hospederia, zodat we samen zijn opgelopen.

• 21 Mei 2014 - 21:55

Karin Rulkens :

Hallo Mariëtte en Lean,
    Eindelijk kan ik op de site terecht ,bleek dat ik 2 letters teveel had ingetoetst : Leanne ipv Lean,waarop ik een melding kreg dat de site in bewerking was?!
    Maar nu heb ik jullie verslagen gelezen en krijg meteen de kriebels. Leuk dat jullie belevenissen meteen de sfeer van het wandelen en rondtrekken met rugzak oproepen.
    Ik zou weer willen vertrekken.
    iPad functioneert prima begrijp ik, overal WiFi ? Dat is natuurlijk wel handig.
    Voor morgen alvast droog weer gewenst en bon camino!
    Groetjes Karin.

• 21 Mei 2014 - 22:08

Frans:

He meiden,
    Tja als ik dit verslag zo lees met de regen en zo dan bekruipt me toch het echte hollandse druil gevoel.
    Gelukkig dat we jullie foto's kunnen bekijken, en die zijn prachtig!
    Dan zie ik gelukkig die fantastische zuid-spaanse omgeving!
    Prachtig!
    Geniet ze laat ons een beetje meegenieten door jullie verslagen en foto's.
    Xxx frans

• 21 Mei 2014 - 23:52

Carla:

Hoi Leanne,
    Aan de foto's te zien bevalt 't prima. Toen ik de lengte van de reisverslagen zag dacht ik "die zijn niet moe genoeg als ze nog zoveel energie hebben om zo'n heel verslag te typen". Nu ik de verslagen gelezen heb weet ik waarom, gewoon zielig kijken en je met een busje laten brengen. Schieten de km. wel lekker op.
    Heel veel sterkte, de spierpijndag komt eraan!!!! Lieve groeten Carla

• 22 Mei 2014 - 14:34

Inge Laeven:

Hallo meiden,

Elke avond meegenieten van jullie verslagen. Zo maken wij de reis ook een beetje mee. En tevens de belevenissen en ervaringen. Geweldig. Krijg zin om dat een keer mee te maken.
    Geniet van alles wat jullie op je weg tegenkomen. Sterkte en succes verder.
    Paul en Inge

• 22 Mei 2014 - 17:08

Paul En Anne:

Wat 'n mooie sfeer foto's. Geweldig verhaal daar in de vieze leem tussen die moois olijfbomen en dan gered worden door een galante heer die met een kus tevreden is. De locale mensen waarderen blijkbaar de pelgrims. Mooi is dat.
    Al lezende krijg ik het idee dat jullie al veel langer onderweg zijn. De start is goed,afwisselend en smaakt naar meer. Nog veel plezier en contemplatie!!
    Succes, Paul, ook van Anne

• 22 Mei 2014 - 18:43

Rick Dieteren:

Dag dames,

Zo te zien hebben jullie het heerlijk naar jullie zin en zijn jullie echt aan het genieten!
    Leuk om alle foto's te zien, prachtige omgeving.
    Geniet er nog lekker van!

Wie weet vliegen we morgen over jullie heen, zal wel even naar beneden zwaaien, haha!

Groetjes,
    Rick