4e Dag 22 mei van Alcala la Real/ Alcaudete 24 km - Reisverslag uit Alcaudete, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 4e Dag 22 mei van Alcala la Real/ Alcaudete 24 km - Reisverslag uit Alcaudete, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

4e Dag 22 mei van Alcala la Real/ Alcaudete 24 km

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette

22 Mei 2014 | Spanje, Alcaudete

Na een gezellig baravondje met ponche caballero, en nog veel meer drank, zijn we om half 11 in bed gerold. Even lezen en dan vallen de oogjes vanzelf toe. Om half 3 plaspauze, een heleboel kabaal op de gang, zingend en lallend en later behoorlijk braakgeluiden. Oren dicht en verder slapen. Om half 7, het beschaafde wekkergeluid van Jet. Toch maar even blijven liggen want we kunnen pas om half 8 ontbijten. Precies op tijd beneden, maar de hele boel nog dicht. Naar buiten en even verderop een lekker ontbijtje, tostado kaas, koffie en verse jus voor onze bidon. De oostenrijkse pelgrims komen even later ook binnen en hebben er zin in. De temperatuur is met 10 graden lekker fris, maar er wordt gelukkig geen regen verwacht. Om 8.00 uur zijn we onderweg en lopen het stadje uit. het goede voornemen om vandaag goed op de gele pijlen te letten.
Prachtige route, hard blaffende honden, die gevaarlijk dicht bij je kuiten komen. Dan rustig doorlopen op prachtige wegen omzoomd met zeer veel verschillende bloemen. het wordt steeds warmer en al gauw lopen we in onze truitjes. Op een gegeven moment wat moeite met de pijlen want we worden de busch-busch ingestuurd. Door het water, door een tunnel en een stijl paadje omhoog. Dan vervolgt de weg met de gele pijlen. Na 14 km komen we aan in Ventas de Carrizal.
Een groter dorp als verwacht, helaas geen bar open. toch maar gebruik gemaakt van een terras, water, banaan en koekjes. Voetjes omhoog en een kwartier later gaan we verder. Onderweg een ontmoeting met een ezel, over een smal bruggetje en verder langs door olijfbomen omzoomde paden.
Om half 1 aankomst in Alcaudete, door een park, over een prachtige esplanada, naar Hostal Hidalgo. Prettige ontvangst, mooie kamer ( appelgroen geschilderd ), douchen, de was doen en dan lekker aan tafel. Super menu del dia gegeten met een paar glaasjes wijn. Om 15.00 uur in open truitje op terras met koffie in het zonnetje. Als we om 16.00 uur besluiten om even om te kleden en door te stad te lopen, horen we de oostenrijkers aankomen. Vandaag hebben zij zich verlopen en een uur omgelopen.
Samen met Jet door de stad gelopen, ruïne, valt een beetje tegen na de geweldige ervaring van gisteren.
Terug naar het Hostal, daar zijn ze gesloten van vijf tot half negen. In supermarkt flesje wijn en fruit op de kop getikt en ons geïnstalleerd op het terras. nu wachten op 20.00 uur voor wat wijn en tapas, hier in het zonnetje zeker geen straf. Hasta la manana.

• 22 Mei 2014 - 20:56

Inge Laeven:

Wat een avonturen en op een manier geschreven dat je alles vóór je ziet.
    Veel succes verder.
    Hartelijke groet uit Meerssen van Inge en Paul

• 23 Mei 2014 - 00:32

Frans:

Hallo dames,
    In jullie verslagen komen steeds vaker: drank, wijn, alkohol voor.
    Wij dachten, hier in het brave ollanda, dat de viage over EL CAMINO een methode was om tot bezinning te komen.
    Nu lijkt het op een 14- daagse kroegentocht.
    Xxx van ons beide
    Jolie (net volwassen!) en frans

• 23 Mei 2014 - 09:56

Janine En Dennis:

Hallo Jet en Lean,

Goed op weg !!! Mooie foto's van mooi gebied en veel plezier ....kilometervreters..!!!

Groetjes
    Janine en Dennis

• 23 Mei 2014 - 15:39

Inge Laeven:

Hallo leanne,

De lessen worden goed vervangen door diverse vervangsters. Dus maak je daar geen zorgen over. Loslaten dus. Ieder geeft de les op zijn eigen manier, goed te doen.

Genieten van alles wat jullie onderweg tegenkomen.

Hartelijke groeten,

Paul en Inge

• 23 Mei 2014 - 20:42

Olga Crombag:

Leuk om te lezen , je proeft de heerlijke sfeer die jullie beschrijven.
    Chapeau!
    Succes, xx Olga