13e Dag 31 Mei Monterubio d l S / Castuera 19,5 km - Reisverslag uit Castuera, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 13e Dag 31 Mei Monterubio d l S / Castuera 19,5 km - Reisverslag uit Castuera, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

13e Dag 31 Mei Monterubio d l S / Castuera 19,5 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

31 Mei 2014 | Spanje, Castuera

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen tot 07.20, wat een prachtige kamer en badkamer. Nog even blijven liggen onder het geklepper van de ooievaars en toen weer reisklaar gemaakt. Ongelofelijk hoe snel je zo'n rugzak weer ingepakt hebt. Ontbijtje gescoord op de hoek van het kerkplein en op pad.
De route was heerlijk op een bijna niet bereden weg tussen de olijfboomgaarden, met hier en daar wat kurkeiken, de eerste druivengaarden, prachtige bloemen zo lekker op ons gemakkie.
Op eens stond de Guardia de Rural aan de kant van de weg en waren zeer verlegen op een praatje in ........ het Engels. Luid toeterend haalden zij ons weer in en wij konden weer verder met het genieten van ook deze prachtige omgeving. Iedere dag is het weer raden waar het dorp ligt, daar het niet voorspelbaar is, als je wandelt waar je uiteindelijk uitkomt. In ons Duitse boek stond dat het vorige hotel gesloten was, maar we hadden gelukkig een alternatief: Hotel/ Restaurant Los Naranjos. Weer een prachtige kamer met dito badkamer. Alleen de "ropa" = was, ophangen was een probleem omdat ze communies hadden. De heren snapten er niets van en toen we op de keukendeur klopte en Mama kwam stuurde ze een van de jongens via een brandtrap het dak op en zie daar, onze zwarte was wappert weer tussen de witte hotel was. Onze buikjes begonnen zich weer te melden dus op zoek naar een restaurant in het dorp. Een dametje gaf ons een super tip, zodat we heerlijk a la carte gegeten hadden waaronder gegrilde inktvis. Wijntje en water erbij en genieten maar. Op dit moment zitten we op een prachtig terras onder de citroenboom en bougainville, kijkend op een prachtige kerk met plein en hebben weer een heerlijke koffie gescoord.

• 31 Mei 2014 - 20:16

Wilma:

Hallo allebei,

Wat heerlijk dat alles zo relaxed verloopt...fijn om te lezen.
    Schitterend landschap en leuke, ontspannen foto's...zo krijgen we wel een goed beeld van jullie reis. Blijf lekker genieten!

XX Wilma

• 31 Mei 2014 - 20:28

Tomi Und Marietta:

Hallo liebe Pilgerinnen,
    das sind aber tolle Fotos! Wären gerne noch mit euch am Weg.
    Sind gut wieder zuhause angekommen in Kufstein

Muy Buen Camino!!
    Marietta und Tomi

• 31 Mei 2014 - 23:31

Frans:

Yep gelezen,
    in de milontraining moet ik regelmatig uitleggen waar jullie uithangen en hoe het gaat.
    Standaard vragen zijn: hoe gaat het met de voeten/ spieren/ hoeveel gewicht dragen ze.
    Degene die jullie blog met foto's bekijken hebben zijn allemaal, van mening dat jullie een geweldige reis maken en dat ze het super vinden om even mee te mogen kijken.
    Onze reactie op jullie vorige verslag zijn samen geschreven omdat internet een beetje vreemd deed en onze reactie niet plaatste.
    Voor morgen weer een mooie voettocht.
    Xxx jolie en frans

• 01 Juni 2014 - 00:14

Frans:

Nou internet werkt weer en ik heb nu de fotos van gister en vandaag kunnen zien.
    Soms is het zo onwerkelijk of jullie in een schilderij terecht zijn gekomen.
    Vandaag is de lucht strakker blauw wat meteen een heel hard kleurverschil geeft.
    Je hebt dan meer de associatie met spanje dan als het wat bewolkter is zoals gisteren.
    Maar het blijft een prachtige aanvulling van jullie verslagen.
    Xf

• 01 Juni 2014 - 12:42

Inge Laeven:

Beste Jet en Leanne,

Het is onwerkelijk te zien en te lezen wat jullie allemaal meemaken. Elke dag lopend door een schitterend landschap met in je achterhoofd het idee, waar komen we vanmiddag/vanavond weer terecht. Elke dag een nieuwe surprise. Wat een variaties. Geweldig.
    En dan die Spaanse feesten en gebruiken, die jullie van kortbij meemaken.
    Gelukkig gaat het met voeten, spieren en energie tot nu toe goed. Houden zo.

Zetm op, veel loopplezier en veel genieten.

Paul en Inge Laeven