15 e Dag 2 Juni Campanario/Medellin 37,5 km - Reisverslag uit Medellín, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 15 e Dag 2 Juni Campanario/Medellin 37,5 km - Reisverslag uit Medellín, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

15 e Dag 2 Juni Campanario/Medellin 37,5 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

02 Juni 2014 | Spanje, Medellín

Vannacht allebei niet zo goed geslapen door het gejank van een hond, die van geen ophouden wist.Daar het 31 Graden zou worden hadden we besloten om de wekker op 06.00 uur te zetten en na aan de overkant bij een tankstation nog water gescoord te hebben, stapten we om 06.40 uur weg. Helaas geen bakkertje of barretje, dus geen ontbijt. De temperatuur was heerlijk zodat we al snel de burcht van Magacela als een puist in het landschap zagen liggen. Hier en daar wat waterplassen/ meren met diverse watervogels en toch ook weer wat wijngaardes en olijfbomen. Helaas was er in Magacela geen bar, zodat we verder moesten naar La Haba. De route van vandaag was veel meer geaccidenteerd als gisteren zodat we na 20 km om 10.15 uur met veel enthousiasme een bar indoken. Moedertje achter de toog was niet zo snel, dus het duurde even voor we onze tostada met kaas, olijfolie en tomaat kregen. Naja na 20 km en alleen een paar koekjes smaakt natuurlijk alles alsof een engeltje op je tongetje piest!!! Na 3 kwartier hebben we onze etappe voortgezet. Inmiddels scheen de zon al aardig op ons bolletje en Leanne haalde haar pet toch maar tevoorschijn. Na 2 uurtjes stappen toch maar weer een bar bezocht want we hadden allebei ongelofelijke dorst. Deze toch wel monsteretappe van 37,5 km naar Medellin hadden we om 14.30 uur overwonnen. Hostal/ Restaurant Rio ligt aan een Romeinse Brug van 400 meter met 20 Bogen, die de Rio Guadiana overspant. Wederom een prachtige hotelkamer met ligbad en een enorm balkon. Na onze dagelijkse werkjes schoven we de eetzaal in. De kokkin kwam al uit de keuken, en dat betekent meestal heel veel goeds. Heerlijke macaroni schotel en uitgebreide salade, als secundo Brioche van diverse vleessoorten met groente en overheerlijke kippenlevertjes met rijs
Eerst een pilsje voor de dorst en daarna rode wijn met 7-up !!! IJsje na en siesta tijd.Onze kopjes lagen nog niet op het kussen of de oudjes sliepen al. Om 18.00 onszelf uit bed gerukt, bikini en handdoek mee en naar de oever van de Rio. Ligstoeltjes gescoord met natuurlijk wat drankjes, olijfjes, boekje erbij, Jet de pootjes in het water en tjonge wat is het leven mooi.!!

• 02 Juni 2014 - 22:34

Frans:

Hallo camino-bestormsters,
    Dit is de eerste keer dat we 31' lezen.
    Als we het goed begrijpen begint Spanje op te warmen voor het zomerseizoen.

Bepaalde foto's zijn echt de plaatjes zoals we Spanje kennen: landelijk, wijds, warm, dor, de fransen hebben er naar mijn gevoel het juiste woord voor: a la campagne.

Super! We benijden jullie niet om de km die te voet worden afgelegd, maar wel om de vergezicht en landschappen waar de reis doorheen gaat.

Tja ieder nadeel heeft z'n voordeel.

Weer bedankt voor dit schitterende verslag.
    Arrivederci
    Jolie en frans

• 02 Juni 2014 - 23:10

Inge Laeven:

Weer zulke schitterende dag. Wat een kmvreters zijn jullie. En elke dag vroeg uit de veren. Onvoorstelbaar.
    Maar de hotelkamer lonkt en het heerlijke Spaanse eten. En dat voor weinig geld. Zul je hier niet meemaken. Hier is uit eten altijd duur. En een flesje of karafje huiswijn is er niet bij.

Prachtige vergezichten waar we van genieten. Blauwe Spaanse luchten, Schitterende bloemen en boompartijen. Om jaloers op te worden. Niet de km, maar wel de rest.

Hier is het nu ook mooi weer om van te genieten. Maar buitenland beleef je toch anders.

Geniet ze, en slaap lekker.

Paul en Inge

• 02 Juni 2014 - 23:31

Yolanda:

waanzinnig ...houdt het mooie en goede gevoel goed vast... en geniet van de laatste dagen . Ik drink een 43 op jullie!

• 03 Juni 2014 - 09:03

10NY:

Heeeej,

Alweer smullen van dit verhaal! Jeetje de kilometers die jullie lopen klinkt gewoon als een makkie!!

En zijn jullie nog niet uitgekletst hahaha of hebben jullie nog een paar weken nodig en blijven jullie nog een poosje.
    Ik hoor niets van blaren of ander mankementjes , dus het gaat jullie goed!!!! En dat is SUPER!!!!!

Wij dit weekend in Slenaken een tocht gemaakt ,poehpoehpoeh was heus niet zo lang en maar een halve dag hahaha

Groeties oet Aelse

• 03 Juni 2014 - 15:16

Vera Joosten:

Hola damas deportivas

¿Qué bonitos relatos!
    Wij gaan onze rugzakken inpakken en boeken snel een ticket (hihi) kunnen we nog een eindje meewandelen!
    Jullie verhalen werken aanstekelijk.
    Geniet nog fijn van al het moois!!!!

Saludos desde Meerssen
    Nico en Vera