17 e Dag 4 Juni San Pedro de Merida. Merida 18 km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 17 e Dag 4 Juni San Pedro de Merida. Merida 18 km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

17 e Dag 4 Juni San Pedro de Merida. Merida 18 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

04 Juni 2014 | Spanje, Mérida

Daar het wederom een warme dag beloofde te worden van 30 Graden en we veel in Merida wilde bezichtigen, liep de wekker om 06.00 af. Voor de laatste keer de voetjes hier en daar voorzien van tape, lekker in crèmen , rugzak pakken, ontbijten en op pad. Eerste stukje op een weg die evenwijdig liep met de autoweg,maar daarna verliep de laatste etappe heel anders als beschreven in ons boek. Het was een prachtige route langs olijfbomen. kurkeiken, gigantische eucalyptus bomen, volgens ons een nieuw stuk Camino heerlijk zwierend door het landschap. Om 9.45 uur liepen we Merida binnen. Alles was prima aangegeven met de bekende gele pijl en voor we het wisten stonden we op de Plaza de Espana alwaar zich ons Hotel Merida Palace bevond.
We konden al inchecken en op mijn vraag of we misschien een kamer met terras of balkon konden krijgen( we moesten die stinksokken van vandaag nog wassen) werd positief geantwoord.
Voor de laatste keer het ritueel van douchen, kleding wassen en waslijntje spannen en voilà we waren klaar om de stad Merida te veroveren. Merida is de hoofdstad van de Extramadura en heeft heel veel Romijnse overblijfselen, waaronder een ruïne van een Romijns Amphitheater waar 14.000 toeschouwers konden kijken naar Gladiatoren gevechten, het Romijns theater welke tot op de dag van vandaag nog gebruikt wordt, Paardenrenbaan uit romijnse tijd, prachtige romijnse brug en andere overblijfselen. Om 14.15 uur begonnen onze maagjes te rammelen en hebben we FANTASTISCH gegeten in La Bodeguilla in een achteraf straatje.Wij zaten heerlijk op straat te eten en verwonderde ons hoeveel Spaanse mensen er naar binnen gingen. Achteraf was het een restaurant met 3 Etages en bomvol zakenmensen. Menu del Dia Euro 10 en deze kok kon echt in een sterren tent gaan werken. Hierna ons lijstje van monumenten afgewerkt zodat we om 17.00 uur met de voeten in koud water in de badkuip zaten. Even op bed wat lezen, kleine powernap om 18.30 de Plaza op..........

• 04 Juni 2014 - 21:57

Auk En Hein:

Het was mooi jullie verhalen te lezen en te weten dat het jullie goed gaat! Zonder noemenswaardige problemen dit traject lopen is een compliment waard.
    Alvast een prettige terugreis gewenst en tot binnenkort.
    Auk en Hein

• 04 Juni 2014 - 21:59

Frans:

Alo alo ollandesas,
    Proficiat met het volbrengen van jullie camino.
    Veel plezier de komende dagen en
    Buen viage a la casa sabado
    Xxx jolie en frans

• 04 Juni 2014 - 22:00

Frans:

Ps
    Geen foto's?
    Xf

• 05 Juni 2014 - 10:29

Inge Laeven:

De missie is volbracht. Geweldig. Een felicitatie waard. Geweldig was het jullie va jullie verhalen te kunnen volgen. Nog een paar dagen genieten. Voor daarna een goede thuisreis gewenst.
    Paul en Inge

• 05 Juni 2014 - 18:50

Paul Heijnen:

Chapeau, dames. Missie glansrijk volbracht! Proficiat.
    Groetjes en bon voyage op de terugreis,na nog enkele verdiende vrije dagen.tot spoedig.
    Anne en Paul

• 06 Juni 2014 - 22:39

Marlou:

Wat een prestatie, dames petje af ! Wat heb ik genoten van jullie prachtige verslagen en niet te vergeten de fantastische foto's, geweldig. Nu nog even nagenieten.

Tot gauw, Marlou