18 e Dag 5 Juni Merida/ Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 18 e Dag 5 Juni Merida/ Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

18 e Dag 5 Juni Merida/ Sevilla

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette

06 Juni 2014 | Spanje, Sevilla

Wakker worden in Merida, prachtige kamer, stil en het is al 8 uur. Dit zijn we natuurlijk niet gewend.
Rustig opstaan, naar buiten op de Plaza Espagna, eerste zonnestraaltjes vangen en een ontbijtje score. Vandaag, met verse jus, want toiletten zijn in de buurt voor Jet.
Daarna nog een laatste wandeling door de Spaanse straatjes en dan terug naar ons hotel voor de rugzakken. Een stevige wandeling naar het busstation, we zouden ontwenningsverschijnselen krijgen, uurtje in de zon lezen. Dan in de bus naar Sevilla, waar we 3 uurtjes later arriveren.
Bus zoeken naar ons hotel, helaas zijn de diverse chauffeurs het niet eens over de lijn, maar uiteindelijk worden we voor ons hotel afgezet. Intussen wel al veel mooie indrukken opgedaan van Sevilla. Het hotel is groot en mooi, kamer prachtig, en yes het zwembad is open. Temperatuur hier, 33 graden. Bij de buren gaan we eten, veel Spaanse zakenmensen en een irritant gehaaste ober. We eten 2 voorgerechten, erg lekker en buikjes weer vol. Onze vakantieformule om steeds onze gerechten te delen is zeer leuk geweest deze vakantie.
Na het eten, lekker zwemmen, met 2 Vlaamse dames gesproken en toen heerlijk turkieburkie op de zonnebedjes.
Na onze siësta, onze gewaardeerde zwarte jurkjes aan en te voet naar de stad. Toch wel een pittig stukje, maar zoals gezegd, goed in onze afbouwfase. De werkelijk prachtige en indrukwekkende kathedraal bewondert, Alcazar door gelopen en op de treden van een standbeeld naar prachtige melancholische gitaarmuziek geluisterd. Na ettelijk kleine straatjes doorkruist te hebben, gaan we op de terugweg, niet zo gemakkelijk, maar na een paar keer vragen lukt. We verwonderen ons over de uitpuilende bars en restaurants, het is inmiddels half 11. Overal op straat staan de Spanjaarden rijen dik te eten en te drinken, jong en oud. Het sociale leven speelt zich duidelijk buitenshuis af.
We drinken nog een afzakkertje bij onze hotelbuurman en rollen rond twaalven, moe maar voldaan in bed. Door een stad slenteren is vermoeiender als 30 km wandelen!!!!!!!!