5e Dag Alcaudete/Baena 28 km - Reisverslag uit Alcaudete, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 5e Dag Alcaudete/Baena 28 km - Reisverslag uit Alcaudete, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

5e Dag Alcaudete/Baena 28 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

23 Mei 2014 | Spanje, Alcaudete

Gisteravond nog een gerechtje gegeten en te horen gekregen dat wij toch super wijffies zijn, daar Thomas en Marietta niet konden geloven dat wij langs de 3 honden zijn gelopen. Onze Oostenrijkers hebben het niet gedurfd en zij via weilanden, een gesprek met de Guardia Civil en een boer helemaal omgelopen. Wij hadden ook wel angst maar mijn motto is: Rustig in het zelfde tempo doorlopen, armen over elkaar en de honden NIET aankijken. Aan tafel vertelde het koppel dat ze in augustus gaan trouwen en dat ze via Granada terug naar Malaga vliegveld moesten om hun trouwringen op te halen die ze daar hebben laten maken!!! Romantisch toch. Gisteren was onze inname van wijn behoorlijk en daar Leanne mij ook nog een Poncho Caballero had aangesmeerd, heb ik geslapen als een roosje. Om 07.30 ontbijt dus uitslapen voor mij en om 08.00 stapte we weg. De hele dag liepen we door enorme olijfgaarden, heuveltje op, heuveltje af.Bijna hadden we ons weer verlopen totdat een olijfboer ons de juiste route wees.Om 10.15 kwamen we aan de Laguna del Salobral waar we even gepauzeerd hebben met wat perziken koekjes en banaan, De zon stond pal achter ons waardoor je prachtige schaduwen van jezelf voor je kreeg.We liepen langs een grote olijfolieraffinaderij en zeker 1 uur lang konden we van deze geuren " genieten" Toen we in het plaatsje Baena aankwamen werden we nog 2 x geplaagd met wat bergjes van zeker 8% om uiteindelijk om 13.45 aan te komen bij de Albergue Rural Ruta del Califato. Helaas gesloten !!! Na 3 x een ander telefonnummer gebeld te hebben melde zich iemand die zei dat hij er binnen 5 minuten zou zijn, Helaas duurde dit wat langer en liepen wij al lekker op onze sokken rond en hadden onze rek-en strek oefeningen al gedaan. Wederom een prachtig onderkoken, prima kamer mer eigen badkamer en toen we vroegen waar we konden eten zei de dame dat zij de kokkin was en voor ons kon koekn. Na een ietwat koude douche kregen we een 3 gangen menu voor geschoteld en de specialiteit van deze regio: een hele speciale sherry. Donjgggg. Wijntje was beter geweest, toen de rode wijn nog maar uitgeprobeerd en samen de wasruimte gelopen om ons dagelijkse wsje te doen. Eigenlijk zou een tukje wel welkom zijn, maar aangezien de meeste bed sterven in bed hebben we toch maar voor het terras gekozen.

• 23 Mei 2014 - 21:17

Gerry:

Geer zeet twjè top vrouluu! Gaot zwa door!

• 24 Mei 2014 - 07:05

Frans:

Hallo meiden,
    Bedankt voor weer een mooi verslag en foto's.
    Liggend in bed en nog na genietend van een mooi verjaardagsfeest dat wat moeizaam op gang kwam met een bbq maar eindigde in een erg gezellige zit rondom een kampvuur een 18 jarige verjaardag waardig, bedank ik jullie weer voor dit mooie verslag en foto's.
    Veel plezier en goed weer voor de komend dag.
    XXX Jolie en frans
    Ps
    Lean ziet al vet bruin!!
    X

• 24 Mei 2014 - 07:08

Frans:

Sorry tekst van daarnet klopt niet helemaal.
    Zal het feestje van gisteravond wel een beetje debet aan zijn!
    Maar jullie weten wat we bedoelen.
    Hasta lawego
    Of zoiets
    Xf

• 24 Mei 2014 - 09:22

Jan Janssen:

Lieve schatten wat hebben jullie het weer getroffen.... prachtige foto's,verrassend landschap,mooie verhalen met vele bijzondere ont-moet-(d)ingen. Ben trots op jullie en geniet van al dat goeds wat jullie ervaren. Dat hebben jullie je dik en dubbel verdiend.
    Dikke knuf en groets uit een grijs en regenachtig Vaals,
    Jan

• 24 Mei 2014 - 11:38

10NY:

Heejheej pelgrims !!
    Weer lekker smullen van jullie verslag en vooral doorgaan ermee!!! Doe voorzichtig aan hè , en goed blijven smeren!!!
    Groetjes oet Aelse