11 Dag 29 Mei Alcaracejos/Hinojosa del Dugue 22 km - Reisverslag uit Hinojosa del Duque, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 11 Dag 29 Mei Alcaracejos/Hinojosa del Dugue 22 km - Reisverslag uit Hinojosa del Duque, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

11 Dag 29 Mei Alcaracejos/Hinojosa del Dugue 22 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

29 Mei 2014 | Spanje, Hinojosa del Duque

Om 7.15 ons laatste ontbijt genuttigd met de Oostenrijkers, afscheid genomen en om 07.50 de Camino opgestapt. Het was een fantastische, relaxte, genietende dag. Het begon met het zien van ooievaars en ooievaarsnesten in alle kleine dorpjes waardoor we wandelden. Ontmoeting met schaapherder die juist zijn 2 honden opdracht gaf om de kudde naar een ander soort weide te verplaatsen.Prachtige donkerbruine geiten en een heel weids landschap met kurkeiken, tarwe,
en prachtige zandweggetjes. Om 10.30 effe gepauzeerd bij een kapel en waar tevens een enorme picknickplaats was. Om 12.00 uur een prachtig plein bij de Kathedraal opgestapt. We melden ons bij de AYUNTAMIENTO ( politie) en de agent vroeg direct onze pelgrimspas en ID kaart, maakte van alles een kopie, nam een sleutel en liep met ons om het politie bureau. Wat schetst onze verbazing: 5 meters verder is een splinternieuwe Albergue met eetkamer, zitkamer, prachtige badkamer en slaapzaal met 4 stapelbedden. Effe op de foto met deze aardige man en bedje uitzoeken. Algauw had ik een kast ontdekt met matrashoezen, hoezen voor over de kussens en schone handdoeken. Tja wie zoekt die vind!!! douchje, wasje en even klimmen door het raam naar buiten, daar er geen deur was , en alles kan weer droog wapperen. Jurkje aan, lippenstift op en op zoek naar de toeristische Informatie die ons een goede tip gaf om te lunchen. Terug het stadje door en super geluncht in een park in de schaduw Lekker muziekje en tjonge wat is het leven toch goed. Daar er op het plein bij het gemeentehuis geen ligstoelen waren, hebben we ons net als zo'n
stelletje zwervers op het bankje gelegd, Even siesta houden.Tegen 16.30 maar een rondje door het prachtige stadje gaan maken, boodschappen gedaan voor morgen, daar we 33 km moeten wandelen en er geen bar/ restaurant of winkels zijn.Vandaag was het weer super en vanmiddag echt te wam om in de zon gaan zitten. Op dit moment hebben we wederom een Bar opgezocht en zitten aan de Tinto de Verano en hebben weer heerlijk WIFI.

• 30 Mei 2014 - 00:38

Frans:

Hallo Signoritas de camino,
    Weer een mooi verslag en dankzij de fotos laten jullie ons meegenieten van het landschap.
    Gisteren waren de fotos wat vaag.
    Waarschijnlijk omdat er te weinig zonlicht was, vandaág zijn ze weer prachtig duidelijk.
    Buen viaje
    Hasta manana
    Jolie en frans

• 30 Mei 2014 - 00:41

Frans:

Ps
    Jullie route is super te volgen de kaart die we aan de muur hebben hangen.
    Een enkel plaatsje is er niet op te vinden maar dat waren tot nu toe maar 2.
    Buen camino!

• 30 Mei 2014 - 18:21

Jan Janssen:

Lieve schatten,
    Vanuit Alicante een zonnige groet, wat een heerlijk weer hier in het land van sinaasappels en mooie wijnen. Jullie hebben een prachtige coulage van de landschappen op de site gezet. Ik voel nu de warmte van de zon hier en dan die ongerepte authentieke landschappen waar jullie doorheen zwerven. Om jaloers op te worden.
    Geniet,maar dat hoef ik niet te schrijven want dat doen jullie ook al in volle teugen zonder mijn aanmoediging.
    Ben trots op jullie, want het is en blijft een sportieve top prestatie.
    Lieve groetjes,
    Jan

• 30 Mei 2014 - 18:36

Elly Prevoo:

Hallo Mariëtte en Leanne,

Jullie verslagen zijn fantastisch en de foto's zijn super. Zo te zien gaat alles goed met jullie.
    Succes voor de komende week. We blijven jullie volgen.
    Groetjes van Hans en Elly