2e Dag Granada / Pinos Puente/ Los Olivares 30 km - Reisverslag uit Granada, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 2e Dag Granada / Pinos Puente/ Los Olivares 30 km - Reisverslag uit Granada, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

2e Dag Granada / Pinos Puente/ Los Olivares 30 km

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette

20 Mei 2014 | Spanje, Granada

Airco aan, heerlijk slaaptemperatuurtje van 18 C, luxe, maar toch om kwart over 5 wakker, plassen en stemmetje van Jet. lekker liggen kletsen want het is nog donker buiten. Het wordt hier later licht als in Nederland. Om 6 uur opgestaan, kleertjes aan, rugzak op en klaar voor onze eerste etappe. De nachtportier loopt nog rond en voorziet ons van koud water. Dan in de beentjes en op naar de route, helaas toch een rondje extra gelopen en vanaf de kathedraal de route uit Granada opgepakt.
Ondertussen in een cafeetje koffie en een bocadillos gegeten en toen op stap. de route uit de stad blijft afwisselend en voert uiteindelijk over veldwegen en nieuw ontwikkeld gebied waar nu puin gestort wordt. Daarna pikken we de route op via de spoorlijn, na wat gekrabbel toch maar op een stuk gaan lopen wat autostrada moet gaan worden. nog even spannend want uiteindelijk moeten we via paal 109,1 over het spoor. gelukkig houdt het hekwerk op en kunnen we via de berm naar de witte finca lopen. Dan is het nog maar een klein stukje en lopen we na 18 km het stadje Pinos Puente binnen. Wat fruit gekocht en in een kroegje koffie en fris gedronken. Daarna weer in de benen we gaan de bergen in en lopen over veldwegen omzoomd met uitgestrekte olijfboomgaarden. De bewegwijzering is hier uitstekend en het loopt heerlijk weg. Achter ons kijk je terug richting Granada met een schitterend uitzicht op de Sierra Nevada. Doel is Los Olivares, 12 km ver. Als we denken er te zijn blijkt dit een oud vervallen dorpje en worden we verwezen naar een prachtig pad tussen de olijven. Na een stevige daling komen we om 14.15 in het stadje aan. Aan het water ligt casa museo, onze overnachtingsplaats. Douche, wasje doen, luchtige kleding, het zonnetje schijnt lekker. De patrones van het huis komt vertellen dat de restaurants gesloten zijn, maar haar vriend wil ons naar een dorp verderop brengen. Kerel met lang haar, oude auto, bijna geen benzine, maar we komen op een typisch Spaanse plek tussen de olijfbomen aan. Hij bestelt wat te eten voor ons en gaat intussen diesel halen. Jet en Lean helemaal happy, lever en ander vlees, brood, tomaten en komkommer met ui. Lekker wijntje erbij. Na zo'n wandeling en met zo'n uitzicht is het volop genieten. Onze chauffeur drinkt wat en brengt ons terug, vervolgens laat hij ons zien hoe we morgen moeten wandelen en gaan we voorbij bij een vriend met kroeg in the middle off nowhere. We worden getrakteerd op een drankje en krijgen gratis hapjes. Lachen
Bij thuiskomst delen we ons terras met twee Oostenrijkse pelgrims. Zij lopen ook de Mozarabe.

• 20 Mei 2014 - 19:51

Frans:

Hallo dames,
    Super jullie verslag,
    Dit lezend heb ik het gevoel dat ik er zelf loop.
    Warme groet uit een net afgekoeld Meerssen.
    Xxx frans

• 20 Mei 2014 - 22:44

Truus Van Gog:

Hoi Mariette en Lean, wat een leuk verslag en wat een heerlijke ontmoetingen weer, echt de Camino. ik loop deze tocht een beetje met jullie mee, ben stik jaloers dat ik er niet bij ben! Geniet ervan, liefs Truus

• 21 Mei 2014 - 12:39

10NY Van Der Leeuw:

Heej Leanne!!! Dat is smullen van je eerste paar reisverslagen, en de dames hebben in ieder geval een goed begin gemaakt van dit prachtige avontuur!! Hopelijk geen blaren aan de voeten of andere rariteiten!!!! En ja die wijn moet er zeker in blijven iedere dag opnieuw, want ja die mond moet goed gesmeerd worden na een hele dag kletsen

• 21 Mei 2014 - 19:45

Marlou Kuypers:

Lieve Jet en Leanne, geniet van dit prachtig stuk Spanje. Chapeau voor deze sportieve uitdaging!
    Ik wens jullie veel mooie ontmoetingen en memorabele gebeurtenissen. En mocht het wel eens even tegen zitten denk dan alvast aan de beloning......een koele douche, voetjes omhoog..... en natuurlijk een heerlijke glas wijn en een smakelijke maaltijd!! groetjes Marlou