7e Dag 25 mei Santa Cruz/ Cordoba 25,5 km - Reisverslag uit Espejo, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 7e Dag 25 mei Santa Cruz/ Cordoba 25,5 km - Reisverslag uit Espejo, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

7e Dag 25 mei Santa Cruz/ Cordoba 25,5 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

26 Mei 2014 | Spanje, Espejo

7e Dag 25 mei van Santa Cruz/ Cordoba 25,5 km

Gisteravond nog hele lekkere wijntjes gedronken en toppie gegeten. Samen met een aantal Spanjaarden het voetballen gekeken en na ons afzakkertje, een bel Poncho Caballero naar onze kamer gegaan. Tommy en Marietta wilde absoluut "lepelen" op 1 matras zodat Leanne en ik toch een eigen bedje hadden. Heel leuk gesprek gehad met 14 dames uit Madrid die een vrijgezellenfeestje hadden en dit in Cordoba gingen vieren. Om 05.30 hoorden we ze thuiskomen.
Om 6.30 werden we door harp muziek gewekt en na ons verzorgd te hebben slopen we met al onze spullen de kamer uit om onze 2 kamergenoten niet wakker te maken, Op het moment dat we alles op de gang hebben staan begint er zeer luid een fanfare te spelen: de wekker van Tommy,
Na een heerlijk ontbijtje gingen we op pad, maar we waren toch een beetje blond vandaag en kwamen er pas na 6 km achter dat we om op de Camino te wandelen we direct achter het hotel Noord-West hadden moeten lopen. Helaas pindakaas, beide wegen liepen wel paralel maar wij wandelden op een soort Rue Nationale die overigens niet zo druk was en waar we langs prachtige Zonnebloemvelden liepen. In Cordoba moesten we toch wel even zoeken naar de Jeugdherberg die overigens midden in het centrum bij de Mesquita ligt. Marietta had de bus genomen vanwege haar blessure en kwam ons buiten al tegemoet. Douchen, wassen en een lekker bakkie op het terras en toen zijn we Cordoba in gedoken. Natuurlijk hadden we weer honger en streken we neder bij een heel leuk pleintje waar alleen maar Spanjaarden zaten en waar ze overheerlijke Pinxos Tapas hadden.
Hierna hadden we allebei de behoeft om de oogjes even te sluiten, maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Voor ons liepen 3 dames in prachtige Flamingo kleding en nadat we een foto hadden genomen vertelden zij ons waar het grote Flamingo festival plaatsvond. Op een heel groot terrein aan de overkant van het oude Cordoba zo'n 20 minuten lopen. De pas erin en daar gingen we weer. Waanzinning !!! Je kunt het vergelijken met de Bierfeesten in Munchen. Prachtige " tenten" 80 % van de vrouwen en kinderen verkleed en overal muziek, eten en drinken. Neergestreken in zo'n prachtige tent, biertje gescoord en daar begonnen de gitaren te spelen, het koor te zingen en een hele hoop dames Flamingo te dansen. GENIETEN Om een uur of 6 zijn we naar onze kamer teruggelopen om de was binnen te halen en toch maar even een kleine siesta te ouden. 2 uurtjes later liepen we weer naar het feestgedruis, Eerst een Tinto Verrano en een paella verorberd en toen wederom genoten van dans, sfeer en muziek. Omringt door prachtige verlichting liepen we later in de avond terug naar de jeugdherberg om moe maar heel voldaan in on stapelbedje te kruipen.

• 26 Mei 2014 - 23:37

Hallo dames,
    Jullie raken achter met de berichtgeving!
    we zijn ondertussen gewend geraakt aan bloedmooie foto's!
    Die zijn er deze keer ook niet bij!
    Komt dat door al die feesten waar jullie (ocharm) in verzeild raken op deze camino?
    Xxx de smachtende thuisblijvers

• 26 Mei 2014 - 23:39

Ah gelukkig,
    Nu zien we ze,
    (De foto's bedoel ik)
    Xxx f

• 26 Mei 2014 - 23:47

Frans:

Bah wat is dat land mooi!!!!!
    Kunnen we als leden van de EU niet wat hierheen halen?
    Geweldig dat landschap en die kleuren.

Lean zoals ik al bij een eerder bezoek aan Spanje opmerkte:
    economisch gezien is het een van de zwakke jongetjes vd klas en toch als je naar de mensen en hun leefstijl kijkt doen ze het naar mijn idee goed.
    Om niet meteen te zeggen dat we heel wat van hen kunnen leren.
    Xxx jolie en paco

• 26 Mei 2014 - 23:52

Frans:

Lukt het jullie tussen al die voettochten naar de terrasjes,
    Waar al die beproevingen in de vorm van vino tinos, ponche cabaleros, quarenta et tres,
    Op jullie staan te wachten, het verslag van 26 mei toch nog ergens tussendoor wereldkundig te maken??
    Een ongeduldig trappelend thuisfront.

• 27 Mei 2014 - 07:08

Leanne:

Lieve schatten, we gaan de schade vandaag zo snel mogelijk inhalen. Gisteren met 5 pelgrimeros gegeten en Nederlandse albergo houdster was er ook bij. Verslag volgt maar eerst wandelen op de camino. XXX

• 27 Mei 2014 - 12:33

10NY:

Haha dea Frans, tog nog alles in de gaten houden!!! Geaf hem geliek, want ja mit al die drènkskes mös ste tog de meiden controleren dat ze de verplichte verslaggeving blieve doon!!!! En die schwan foto's mogge zeker neet ontbreake!!!!!
    Dus geer zeet gewaarschuwd ........og in Aelse zin ze nuuschèrig nao wat geer oetschpaokt hahaha
    Geit ug goot!!!!!!

• 27 Mei 2014 - 15:28

Yolanda:

Wat een super avontuur.... heerlijk genieten van alles om jullie heen en van al het moois wat jullie op je pad tegen komen. Blijf vooral genieten want de tijd vliegt en is veel te kostbaar...
    PS mis je pilatusles wel een beetje :):)

Tags: Cordoba