9e Dag 27 mei Cerro Muriano/ Villaharte 22km - Reisverslag uit Villaharta, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 9e Dag 27 mei Cerro Muriano/ Villaharte 22km - Reisverslag uit Villaharta, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

9e Dag 27 mei Cerro Muriano/ Villaharte 22km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

27 Mei 2014 | Spanje, Villaharta

Om 7.00 uur liep de wekker af en zijn we nadat Maria nog een foto van ons gemaakt had voor " The Wall of Fame " lekker weg gestapt. Volgens Maria waren het maar 10 km , maar het waren er toch 13 zodat we pas om 10.15 van een heerlijk ontbijtje konden genieten. Onderweg stopte nog een Spanjaard om ons Buen Camino te wensen en te vertellen dat hij deze weg 14 jaar geleden ook gelopen had. De vegetatie was weer heel anders en natuurlijk moesten we op het laatst weer een bergje omhoog om in Villaharta aan te komen. We hadden als aanbeveling Hostal Mira Sierra waar Signor Angel de scepter zwaaide. Om 12.30 uur liepen we naar binnen en toen bleek dat voor ons al een Spanjaard en een Fransman uit Metz ingekwartierd waren. Signor Angel adviseerde ons om de 2 kamers beneden naast een feestzaal te nemen met eigen douche en 2 x toilet. Top idee vooral omdat de Oostenrijkers ook nog kwamen. Wederom heerlijke douche, wasje voetjes verzorgen ( is belangrijker dan gezicht) en lekker even lezen. Om 14.15 kwamen de Oostenrijkers en na samen een heerlijk pilsje genuttigd te hebben, weer verder gaan met schrijven en lezen. Om 18.00 uur naar een winkeltje gelopen om wat proviand te halen voor morgen vroeg. Gelukkig konden we daarna aan tafel want na dat ontbijtje hadden we niets meer gehad. Het Menu del Dia bestaat altijd uit 3 gangen en kost gewoon bijna niets. Wel is het zo dat de voorgerechten altijd veel beter zijn als de hoofdgerechten en we dus beter 2 x het eerste kunnen bestellen, wat we niet altijd doen zoals vandaag. Na ja, jammer dan, daar we echt vergingen van de honger smaakte het toch nog wel. Na 2 flesjes rode wijn met zo'n viertjes zijn we 22.30 onze mandjes ingedoken.

• 27 Mei 2014 - 18:04

Guus:

Mooie verhalen mooie foto s. Ik ga vanavond weer aan de slag met de pilatesgroepen. Gaat goed wel vermoeiend. Groetjes uit het regenachtige limburg en geniet van deze mooie ervaring.
    Liefs guus

• 27 Mei 2014 - 21:50

Frans:

Hallo senioras-camino,
    Bedankt voor het leuke verslag.
    Wat ons benieuwd is hoe gaat het met jullie spieren-gewrichten-ruggetjes.
    Lukt het om te herstellen en de volgende dag er weer vol energie tegen aan te gaan?

Wat de fotos betreft vindt ik de fotos van en rondom of naar Cordoba tot nu toe het mooist.

Hasta luego
    Jolie en frans

• 28 Mei 2014 - 16:14

Mariejose Verblakt:

Hoi Leanne,
    Wat een mooie verhalen en mooie foto's !
    Ik ben jaloers op je.
    Ontzettend knap....!