6e Dag 24 mei Baeba/Castro del Rio/ Espejo 34,5 km - Reisverslag uit Espejo, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu 6e Dag 24 mei Baeba/Castro del Rio/ Espejo 34,5 km - Reisverslag uit Espejo, Spanje van Mariette Janssen - WaarBenJij.nu

6e Dag 24 mei Baeba/Castro del Rio/ Espejo 34,5 km

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette

24 Mei 2014 | Spanje, Espejo

6e Dag 24 mei Baena /Castro del Rio/ Espejo 34,5 km

Om 7 uur gaat de geciviliseerde wekker van Jet, ik kom van heel ver en heb super geslapen.
Alles lekker georganiseerd, en om 7.30 beneden bij de deur om te ontbijten. nog niets open , dus bellen en na een tijdje komt een duffie caballero. Het koffiezetapparaat wordt opgewarmd, en we krijgen lekkere tostada met pate iberico en marmelade. Ondertussen kunnen we het nieuws volgen op de tv. Heerlijke koffie om wakker te worden maar geen verse jus, dan maar met water onderweg. Als we afscheid nemen geeft de albergue houder ons een tip: een nieuwe slaapmogelijkheid in Espejo. Daardoor kunnen we de tocht naar Cordoba inkorten naar 2 dagen, wat we willen de km toch een beetje bewaken. Super gewandeld naar Castro del Rio, wel veel asfalt, maar heel mooi lopen. Het landschap zie je langzaam veranderen van monocultuur olijfbomen, naar tarwe en zonnebloemen. De lucht is nog niet zo mooi blauw geweest, en het zonnetje brandt lekker. Halverwege stopt een achter op komende auto bij ons. In de auto de hele familie van de Alberque, Jet heeft gisteren haar ID afgegeven, en zij zijn dit komen afgeven met de auto. Waanzinnig sjiek. Ze weten ook te vertellen dat het Oostenrijkse koppel een uur achter ons zit. Gezellig!!
In Castro del Rio een leuk barretje gevonden met een engels sprekende Spanjaard, Hij neemt veel moeite om voor ons uit te zoeken waar de splitsing van de camino is.
Na een super boccadillos met serrano ham, nergens lekkerder gegeten. Op weg naar Espejo, we hopen dat de camino goed aangegeven staat. Nou de verf was vers geen probleem.
Over de grote weg, 6 km, camino 12 km. erg mooi lopen, wel sterke helling, en het stadje zie je liggen. In de stad naar boven en 33 km verder, komen we bij het politiebureau, Jet begroet de politieagent enthousiast, maar helaas hij vertelt erg afstandelijk dat er geen plaats meer is in de alberque. Jet valt bijna van haar geloof en vertelt dat we al 33 km achter onze kiezen hebben en dat dat toch niet mogelijk is. Hij wordt er niet kopud of warm van. Jet en ik naar beneden en naar de alberque, helaas op slot. terug naar de kroeg en daar lekker schoentjes uit, wat te drinken, en dan komt Marietta binnen. Ze heeft een blessure aan haar voet en heeft een taxi genomen van Castro del Rio. Thomas loopt wel de camino. We drinken een biertje, engeltje pist op je tong, en krijgen weer een heerlijk hapje. Na 2 uurtjes komt Thomas binnen. Jet is gaan vragen of we kunnen slapen maar er zijn teveel Spanjaarden. Dus nemen we met z'n vieren een taxi naar Santa cruz. In Cordoba is een flamingo festival, daardoor is het eerste hostal volledig bezet.Aan de overkant is een ander Hostal en daar kunnen we een 3-persoons kamer krijgen. We nemen deze kamer en door de baas worden een paar matrassen gebracht en gaan we vannacht kamperen met vieren op een kamertje. Jet en ik eerst onder de douche en daarna Marietta, vervolgens Tommy die eerst een paar welverdiende biertjes genuttigd heeft.
De overnachtingen voor de volgende 2 nachten hebben we gereserveerd, ook ivm de festivitieten in Cordoba.
Morgenvroeg gaan we vroeg opstaan, 22 km lopen en dan genieten van het Spaanse feestje in Cordoba.
GENIETEN!!!!!!!!!!!!

• 24 Mei 2014 - 20:26

Pim En Martine:

Dag Dames,

Een woord: Fantastico! En daarnaast, een beetje jaloersmakend, wat beleven jullie een prachtige avonturen! Jullie verhalen lezen elke dag weer heerlijk weg 's avonds op de bank en zo te lezen is er elke dag weer een feestje! Gisteren hebben we Jolie op mooie wijze ingeluid naar "Volwassenheid" en vandaag alles in gereedheid gebracht voor komend(e) week(end). We hebben er zin in en hebben alles onder controle! Blijf genieten, veel plezier en feest ze!

Groetjes vanuit Ulestroatuh!

Martine en Pim

• 25 Mei 2014 - 06:57

Frans:

Hallo Pelgrimina's,
    We hebben weinig meer toe tevoegen aan het berichtje van Pim en Martine.
    Elke keer weer verheugen we ons op jullie verslag met fotos, die maken dat we in gedachten meelopen, meegenieten en jullie zelfs een beetje kunnen zien lopen.
    Ook wel jaloers, maar dat klinkt alsof we het jullie niet zouden gunnen, en dat is zeker niet waar.
    We zijn benieuwd naar de dag van vandaag en het feest in Cordoba.
    Xxx jolie en frans

• 25 Mei 2014 - 14:04

Wilma:

Hallo ladies,

Gaat lekker zo! Gezellig sfeertje...fijne mensen onderweg...schitterende omgeving...mooi weer...super!
    En leuk dat alle mini- Appletjes en snoertjes en stekkertjes het doen zoals jullie bedacht hadden :)
    Enjoy!!

Grts,
    Wilma & Jan

• 25 Mei 2014 - 21:09

Truus Van Gog:

Hoi Mariette en Leanne,
    volgens mij ontbreekt het jullie aan niets en het weer ziet er ook goed uit als ik de foto's bekijk.
    Hier is het ook lekker zonnig weer.
    Geniet ervan, groet Truus

• 25 Mei 2014 - 22:05

Annemie Cuijpers:

Hallo Leanne en Jet,

Hartstikke leuk om jullie verslagen te lezen.Hebben deze omgeving jaren geleden met een reisgids gemaakt, heel mooi! Dat van jullie is veel avontuurlijker en dichter bij de menselijke bewoners ( en honden ).
    Ik wens jullie voor de volgende dagen heel veel succes en hopelijk geen blaren.
    Groetjes vanuit Spaubeek.
    Annemie.